Tuesday 22 March 2016

Roti canai mamak power ada bulu la deiiiii

Sarapan pagi aku biasanya roti canai bawang dengan teh tarik. Ini kombinasi sarapan yang tak sihat......hehe bukan aku tak tahu tapi saja buat-buat tak tahu. Kalau dah kena penyakit baru ambil tahu. Biasa la manusia selalu alpa. Bila dah terhantuk baru terngadah. Waktu sarapan aku semenjak jadi pemandu teksi ialah lebih kurang pukul 9 pagi. Lepas subuh aku mengayuh dulu. Sampailah pukul 9 pagi bila penumpang dah reda aku pun cari la kedai mamak. Perut pun masa tu dah mula berbunyi. Itulah masa sesuai untuk mengisi perut. Ada satu kedai mamak yang aku selalu datang. Dekat-dekat rumah aku jugak la. 

Ada satu hari tu dalam minggu lepas macam biasa aku order roti bawang sama teh tarik. Sampai je order aku pun mentekedarah la. Dah separuh makan bila kuis-kuis ternampak la satu benda yang menarik perhatian ku. Hampa tengok la gambar kat bawah ni;


Tu dia.......hampa nampak tak apa yang aku nampak. Kalau tak nampak mai sini aku kasi zoom kasi nampak jelas macam gambar kat bawah ni;


Tuuuu......hampa nampak tak bulu? Bulu apa agaknya? Adakah ianya bulu idung? Rambut? Bulu ketiak? Bulu roma? Bulu Kaki....kih..kih..kih kalau orang lain aku rasa ada yang dah termuntah. Tapi aku maintain je. Nak buat macam mana dah separuh masuk dalam perut aku. Nak muntah pun bukan boleh keluar balik. Lagi pun bulu aje. Apa nak heran dengan bulu. Kita pun ada banyak bulu......haha tapi yang sadisnya  bulu apa aku pun tak tau. Kalau duk memikir bulu apa jadi kembang dan meloya la pulak tekak aku. Kalau la bulu idung......uuuwweeeekkk. Tobat lahum aku tak pi dah kedai mamak tu. Kena cari port lain la pulak jawabnya. Hampa kalau order roti canai lain kali belek-belek dulu sebelum makan. Mana tau kut rezeki hampa baik terselit duit RM100 kat roti canai tu. Kalau nasib tak baik jumpa la bulu macam roti bawang yang aku order tu.....haha mamak...mamak awat la bulu hang banyak sampai berterabur merata.

No comments:

Post a Comment