Friday 4 September 2015

Pokok apa ni, daunnya color pink.

Pokok apa tah, daun color pink.
Pokok ini aku tak tahu pokok apa. Masa aku pergi Sungai Siput (U) hari tu sempat aku snap gambar pokok ini. Nampak cantik. Aku pulak tengah pegang kamera jadi aku snaplah. Bukan senang nak jumpa pokok daunnya color macam ni. Kat Sungai Siput je yang ada. Tapi cuba tengok lagi gambar kat bawah ni
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hehe.....inilah gambar pokok yang asli. Yang kat atas tadi tu dah di adjust.
Sebenarnya inilah gambar asli pokok yang daun warna pink tu. Aku dah adjust jadikan HDR. Lepas tu tokok tambah sikit-sikit jadilah pokok berdaun pink. Ini kira dah habis tak ada kerjalah ni. Kalaulah pokok berdaun pink betul-betul ada kat negara kita ni haruslah dah jadi tumpuan orang ramai. Aku snap gambar pokok tu sebab aku tertarik dengan warna hijau daun berlatar belakang langit membiru yang kelihatan sangat cantik. Rasa aman damai bila nampak pemandangan macam ni. Aku snap gambar ni masa pergi kilang kerepek yang aku ceritakan kat sini http://pipsterian.blogspot.my/2015/02/jualan-kerepek-harga-kilang.html. Ini lama punya cerita. Bila tengok gambar lama terjumpa pulak gambar pokok ni teringat pulak nak kongsi kat sini. Lagipun kalau rumah tak dijenguk lama nanti berhabuk. Kiranya cerita pasal pokok daun pink ini ialah untuk mengelakkan blog ini berhabuk lama sangat.....haha.                   

No comments:

Post a Comment